Thuiswerken

Wat ben ik enorm trots op het team van de Flevoschool.

Binnen een week na het bericht dat de scholen dicht moesten is er een programma in elkaar gezet waar alle kinderen van groep 1-2 tot en met groep 8 thuis met schoolwerk aan de slag kunnen.

Maandag zijn we bij elkaar gekomen, de meesten fysiek aanwezig, anderen via de digitale vergadermogelijkheden. Met elkaar werd in no-time afgesproken wat er als eerste moest worden opgepakt, hoe we dat gingen vormgeven en welke hulpmiddelen daar allemaal voor nodig waren. Samen met de uitgeverijen die veel digitale programma’s gratis ter beschikking hebben gesteld, werd het thuiswerken vorm gegeven.

Op dinsdag zijn alle pakketten per groep samengesteld en werd het digitale werken verder ingericht. Sommige programma’s waren al bekend, nieuwe programma’s uitgeprobeerd en zo goed mogelijk in rap tempo eigen gemaakt.

Op woensdag werden door de kinderen de pakketten opgehaald en kon men aan de slag.

Er is door iedereen binnen de school de afgelopen week keihard gewerkt om dit allemaal mogelijk te maken. Ongelooflijk hoe snel iedereen zich in de nieuwe situatie schikt en op zoek gaat naar nieuwe mogelijkheden om toch zo goed mogelijk het onderwijs voor onze kinderen door te laten gaan.

Ook dank aan alle ouders die lieve berichten verstuurden en ons bedankten voor alles wat er werd georganiseerd. Het is fijn om die berichten binnen te krijgen.

Volgende week gaan wij weer in volle vaart verder.

Ik wens u allen een heel fijn en rustig weekend!

Daniël van den Berg
directeur De Flevoschool