Kunstroute

Vanmorgen hebben alle kinderen de Kunstroute door de school gelopen. De Kunstroute is de afsluiting van ons drie weken durende kunstproject.

De Kunstweken is een bijzonder creatief project voor scholen. Kinderen leren kunst kijken, maken en waarderen. Het einddoel van De Kunstweken is dat alle kinderen op eigen niveau een echt kunstwerk maken. Alle kinderen krijgen een eigen Museumfolder waarmee ze aan het einde van het project hun eigen museum kunnen openen. Kinderen kunnen vervolgens zelf de gasten uitnodigen voor deze beveiligde digitale galerie. En let op…er komt zelfs een echte museumwinkel;)!

In de groepen 1 en 2 werd er aan Piet Mondriaan gewerkt.  De kinderen hebben zelf de ramen omgetoverd tot een heus Mondriaan Kunstwerk. Bij groep 3 en 4  werd van alles geleerd over Keith Haring.

Groep 5 en 6 werkten aan Juan Miro. De kinderen maakten verschillende doeken na van de schilder. Ze begonnen eenvoudig met potlood, maar uiteindelijk werd er gewerkt aan een schilderij met verf. Deze doeken komen ook in het virtuele museum te hangen van de Flevoschool.

Groep 7 en 8 behandelden werken van Pablo Picasso. Zo is er bijvoorbeeld in groep 8 een kubistische krijttekening gemaakt met technieken die Picasso vroeger ook gebruikte.

In de tweede week zijn er gastlessen gegeven door (Huizer) kunstenaars die zijn verbonden aan de Kunstuitleen. Zij hebben verteld over hun eigen werk en hebben de kunstenaars van het thema toegelicht.

Hieronder een impressie van de Kunstroute en de gemaakte werken: