Groep 8 naar Engelandvaardersmuseum en Soldaat van Oranje

Dankzij de ouders van een leerling uit groep 8 hebben de kinderen van deze groep gisteren een unieke ervaring gehad.

’s Morgens stond er een touringcar klaar om de kinderen en de begeleiders te vervoeren naar Noordwijk. Daar bezochten zij het Engelandvaardersmuseum. Zeer geïnteresseerd luisterden zij eerst naar de verhalen van de gids, waarna zij het museum mochten bezoeken. In het museum werden de eerder vertelde verhalen zichtbaar gemaakt middels foto’s, films en andere materialen.
Door dit bezoek kregen de kinderen al een hoop achtergrondinformatie ter voorbereiding op het bezoek aan de musical Soldaat van Oranje waar zij ’s middags naar toe gingen.

Maar voordat de tocht naar Katwijk werd gemaakt was er eerst nog een kleine wandeling naar een beachclub op het strand van Noordwijk waar de kinderen en de begeleiding werden verrast met een heerlijke lunch.
Na nog even op het strand te hebben gespeeld werd iedereen weer opgepikt door de bus en ging men richting de musical.

De musical was voor iedereen een geweldige ervaring. Naast dat het verhaal de kinderen een goed inzicht gaf in het verloop van de Tweede Wereldoorlog waren de kinderen (en de begeleiders) ook gefascineerd door de wijze waarop het verhaal werd verteld! Een unieke ervaring voor iedereen!

Nadat de groep in de pauze al was verrast met een heerlijke traktatie mochten de kinderen ook nog eens op de foto bij de Dakota die in de musical wordt gebruikt.

Bij terugkomst bij school werden de organiserende ouders natuurlijk nog even in het zonnetje gezet om hen te bedanken voor deze geweldige dag!