Flevotalks; hotel Breeze

Vandaag kregen de kinderen van groep 6 en 7 uitgebreid informatie over hotel Breeze. In het kader van de Flevotalks, waarin wij kinderen willen inspireren en informeren over verschillende bedrijfstakken en de werkwijze achter die bedrijven. Maar de presentatie van vandaag ging ook over duurzaamheid, een onderwerp waarin de school ook steeds meer aandacht voor is.

De kinderen kregen van Pieter Sanen en Otilio Valerius te horen waar in een hotel allemaal rekening mee gehouden moet worden en hoe er gewerkt wordt.
Hotel Breeze is een zero energy hotel in Amsterdam dat net geopend is en zowel klimaattechnisch in het gebouw maar ook qua inkoop en aanbod zo duurzaam mogelijk probeert te zijn. En daar heel goed in slaagt!

In het najaar gaan beide groepen op bezoek bij Breeze en een ander hotel van deze keten om live mee te gaan maken hoe het werken in een hotel er aan toegaat. En om te zien hoe het gebouw duurzaam is gemaakt.