Sinterklaas opgesloten.

Op 5 december was het dan eindelijk zover, Sinterklaas zou De Flevoschool weer bezoeken.

Voor schooltijd brachten eerst alle kinderen van groep 6 t/m 8 hun surprise naar binnen. De prachtigste creaties werden naar binnen gebracht.

Om 08.30 uur ging iedereen naar het plein om daar onder begeleiding van meneer Pierre en Siebren sinterklaasliedjes te zingen en Sinterklaas welkom te heten. Juf Corrien hield de tijd goed in de gaten en zorgde ervoor dat “Sinterklaasje kom maar binnen….” op tijd werd ingezet.

Maar toen was er toch wel wat verwarring. In plaats van Sinterklaas kwam meester Daniël verkleed als Sinterklaas het plein op. Hij vertelde dat Sinterklaas hem ’s morgens had gebeld en dat Sinterklaas ziek was en dat meester Daniël moest invallen. Juf Corrien had al snel door dat dit verhaal niet helemaal klopte en toen er ook nog eens drie pieten vanaf het balkon riepen dat hij ‘Sinterklaas had opgesloten’ viel meester Daniël door de mand.

Snel werd Sinterklaas bevrijd en meester Daniël streng toegesproken. Nadat hij zijn excuses had gemaakt kon het feest echt losbarsten en ging iedereen zingend de school in.

Daar werden de groepen 1-2 tot en met groep 5 verblijd met een uitgebreid bezoek van SInterklaas. De Goedheiligman ging ook nog even kort langs bij groep 6, 7 en 8 waar de kinderen de hele ochtend druk bezig waren met gedichten voorlezen en surprises uitpakken.

Al met al weer een zeer geslaagde dag en wij wensen Sinterklaas een behouden vaart terug naar huis.