Paasfeest

Deze morgen stroomt de school vol met kinderen en hun prachtig versierde dozen gevuld met de heerlijkste dingen. De hele school gaat gezellig aan het ontbijt. Eitjes worden getikt en croissants dicht geplamuurd met jam. De hagelslag is het favoriete beleg nummer één. Een lekker fris sinaasappelsapje of een stoere halve liter melk om de zaak mee te besproeien. Sommige ogen waren iets groter dan de maag, maar bij de meeste kinderen past het er aardig in.

Tegen half tien is het verzamelen op het plein geblazen en verdwijnt de stoet kinderen richting Sijsjesberg. In twee sessies moeten de kinderen proberen de dertien prachtig uitgedoste “koppeltjes vossen “ te vinden in het uitgestrekte bosgebied van de Sijs. Dat valt nog niet mee, als je ziet dat sommige vossen het heel letterlijk nemen en verdwijnen in een geweldig gecamoufleerd hol. De heksen zijn iets gemakkelijker te spotten, want zij zwaaien naar de speurende kinderen om ze dichterbij te lokken. De cheerleaders hebben zich geïnstalleerd naast het hek van het zwembad en vermaken zich uitstekend. De nerds en de super striphelden liggen comfortabel te chillen in de zon. Alle groepen krijgen van de vossen een letter. Uiteindelijk komen alle 20 groepen uit het woord dat gevonden moest worden. Hulde aan de vossen die het uitstekend hebben gedaan. Tegen twaalf uur zijn we weer terug op school.

De kleuters hebben ondertussen onder de bezielende leiding van de paashaas de honderden chocolade eieren gezocht in een afgepaald stuk van de Sijsjesberg. Dolle pret!

Aan het einde van de middag worden de potjes met narcissen verloot onder de inzenders van de paaseieren kleurwedstrijd en de rebusoplossers.

De middag wordt met spelletjes, knutselen en film gevuld.

Het was weer een heerlijke dag… alle begeleiders en organisatoren meer dan hartelijk bedankt. Iedereen fijne paasdagen en tot volgend jaar.

De paascommissie

Ontbijt groep 4

Ontbijt groep 6

Ontbijt groep 7

Paasdoos

Paaskuiken

Ontbijt in groep 8

De vossen

Eieren zoeken

Spelen als je even niet hoeft te zoeken.

Vossen op locatie